19.11.17

Compartim lectures, Octubre del 2017

Quan a l'octubre es va fer públic que el japonès Kazuo ISHIGURO havia guanyat el premi Nobel de literatura, de seguida em vaig enrecordar d'aquella preciosa pel·lícula anglesa, dirigida per Ivory protagonitzada per l'Emma Thompson i l'Anthony Hopkins basada en la novel·la Los restos del día que havia llegit anys abans.
 
Vaig començar a llegir  Un artista del mundo flotante, però no la vaig gaudir tant. Vaig triar justament una que descriu l'educació tradicional japonesa d'abans de la 2a Guerra Mundial i la seva manca d'adaptació als nous temps.

Ben segur que no va ser una bona tria i, més endavant ho tornaré a intetar.

També estava impacientment per començar a llegir el nou llibre de Los Episodios Nacionales de la madrilenya Almudena GRANDES que s'havia fet esperar molt. Aquest és Los pacientes del Dr. García i l'espera ha pagat la pena.

I això que al començament em va costar entrar-hi, però de seguida en vaig gaudir molt i molt.

Curiosament també va d'espies, com l'ultim llibre d'en Javier MARÍAS, i com aquest, també va de tot el que l'Estat n'és capaç de fer. I a sobre el llegia l'octubre del 2017!

També va de moltes més coses, bàsicament de la Guerra Civil Española i de la II Guerra Mundial, dels perdedors i dels vencedors. M'ha encuriosit el fet que, a vegades, aquests es confonen, com que la Guerra Mundial es va véncer gràcies sobretot al recolçament de la Unió Soviètica i, en canvi després en temps de pau se la va perseguir en la delirant lluita anti-comunista, fins el punt que en Franci va ser el líder dels anti-comunistes. Deplorable, però cert!

I en aquesta paradoxa el Dr. García i el seu amic Manuel, republicans i demòcrates espanyols que tant es van arriscar en la seva lluita per la llibertat, no només d'Espanya, sinó també de tota Europa, es van trobar abandonats.

Núria Reichardt
Octubre del 2017