17.9.09

COMPARTIM LECTURES, setembre del 2009

Després de les vacances he començat el setembre llegint un llibre sobre la feina, concretament sobre el que el nou Currículum anomena Competències Bàsiques, i més concretament sobre la Competència Comunicativa. Un llibre que m'ha agradat molt que publiquessin ja que una de les autores és una bona amiga i companya de l'institut, la Yolanda SEDILES. Es titula La palabra compartida i és un llibre que recomano molt a tots els professors i mestres de qualsevol matèria que estiguin interessats en estar al dia i que encara s'il·lussionin per aquesta feina nostra que pot arribar a ser tan apassionant. Una de les maneres com jo aconsegueixo entusiasmar-me és reflexionant sobre la pràctica, una cosa que em va ensenyar a fer la Yolanda en els seus cursos de Pràctica Reflexiva i que ella i els autors d'aquest llibre - Carmen DURÁN, Inma LÓPEZ i Juan SÁNCHEZ-ENCISO -ens animen a fer. No només ens animen sinó que ens expliquen, ens exemplifiquen i ens il·lustren d'una manera amena i entenedora.

Per compensar, l'altra lectura de setembre ha estat una novel·la negra Delitos a largo plazo del britànic Jake ARNOTT. Una de gangsters en el Londres dels anys seixanta, una barreja de violència i drogues, sexe i rock & roll.

Núria Reichardt
setembre, 2009

2 comentaris:

Yolanda ha dit...

Moltíssimes gràcies per la ressenya, guapa! Sort que has avisat que eres amiga meva...
La veritat és que és un llibre escrit des de l'entusiasme i la il.lusió del que aprenem a diari. Amb la modesta intenció de transmetre el que pensem que pot fer la nostra feina més profitosa, hem seleccionat allò que ens demana el nou currículum intentant convertir-ho en un llenguatge més "nostre":els dels docents.
M'agrada que t'agradi. Venint de tu, és tota una garantia.
Gràcies,
Yolanda

María José Reina ha dit...

Jo estic també "en ello", però per desgràcia no tinc la teva rapidesa lectora, "qué le vamos a hacer".

Crec que el que més m'agrada del llibre (i pot ser a tu també) és que el que diu ho hem anant fent nostre al llarg dels cursos que hem tingut a Yolanda com a formadora, ho tenim interioritzat. Per mi,el llibre ve a posar ordre en tot aquest procés.