1.11.18

Compartim lectures, octubre del 2018

La novel·la que he llegit les nits d'octubre ha estat Tierra de campos del madrileny David TRUEBA m'ha sorprès molt agradablement ja que m'ha agradat molt, i no sé per què, però no m'ho esperava. 

Potser per culpa del seu "amic" Javier CERCAS que el converteix a ell i a la seva ex-dona en personatges de la seva última novel·la El monarca de las sombras, la qual cosa no em va agradar gaire.

O potser perquè és guionista i director de cine i em semblava que s'aprofitava de la seva fama per publicar. Però sento haver-ho pensat, David TRUEBA em sembla un molt bon escriptor, i els seus personatges contradictoris i entranyables i molt versemblants.

"Todos tenemos que morir, es una obligación. Si no muriéramos sería horrible, tendríamos que matarnos unos a otros. Morir es nuestra única esperanza. Morir es el sentido de la vida, Dani, no te confundas." (desde "Tierra de campos (Narrativas Hispanicas nº 584)" de David Trueba)

La novel·la que he llegit durant el Temps de lectura del mes d'octubre ha estat El anillo de Irina de la mataronina Care SANTOS.

Un llibre pensat per públic juvenil, però que agrada més a professors que a alumnes.

Una història molt xula amb personatges adolescents, però on la veritable protagonista és la literatura russa. L'autora s'ho monta de manera que els personatges llegeixen autors russos i la narradora explica detalls i anècdotes molt interessants de les biografies i les obres d'aquests.
Aquest mes he estat més enfeinada del que estic habitualment ja que també he dedicat el meu temps al Taller d'escriptura Conta'm amb la Care SANTOS i els altres companys.

És per això que només he llegit dos llibres, però també uns quants contes que vull compartir aquí per la seva alta qualitat literària: 


- Gato bajo la lluvia del nord-americà Ernest HEMINGWAY.

- Bartleby, el escribiente del nord-americà Herman MELVILLE. 
 
- Mort d'un funcionari del rus Anton TXÉKHOV.

- Once hijos de l'austríac Franz KAFKA. 

- La gallina degollada de l'uruguaià Horacio QUIROGA.

- Romper el cerdito de l'israelià Etgar KERET.

- Cómo se salvó Wang-Fô de la belga Marguerite YOURCENAR.

- La última noche del nord-americà James SALTER.

- Maritxu del basc Fernando ARAMBURU.

- Pesadilla en amarillo del nord-americà Fredrick BROWN.


I que m'ho han fet passar molt i molt bé, i estimar-me una mica més aquest gènere que no solc llegir.