8.7.14

Compartim lectures, juny del 2014


El mes de juny sempre és per a mi un mes molt estressant i no em queda temps per a llegir gaire. Així i tot, encara que poquet a poquet, m'he llegit Diario de un mal año del premi Nobel sudafricà i resident a Austràlia J. M. COETZEE.


Ara feia temps que no llegia res d'en COETZEE però n'he llegit més d'un. Vaig començar amb Esperando a los bárbaros, però també he llegit L'edat de ferro, Elizabeth Costello, La vida dels animals, Infantesa, Joventut i Desgràcia.

En Coetzee m'agrada molt. Admiro la seriositat i rigor de la seva obra. M'agrada també el seu sentit de l'humor, tan irònic... cada vegada més escèptic. Però alhora, com es reflexa en Diario de un mal año tan coneixedor de la realitat present, malgrat la seva edat i, al mateix temps, tan capaç de rectificar la seva actitud davant l'amor - o més aviat la tendresa -, inclús des d'una posició intel·lectualment tan privilegiada com la seva.

Núria Reichardt
juny del 2014