3.8.13

Compartim lectures, juliol del 2013

Aquest mes de juliol he tingut tanta feina en recuperar-me del curs, que fins i tot he llegit molt poquet. Primer em vaig acabar El arrecife que vaig començar el mes de juny, però que era tan llarg i jo llegia tan poc, que em va costar d'acabar. Mentres el llegia em semblava una mica pesat, però des de la distància el penso sovint.

El llibre del juliol ha estat la primera novel·la del nord-americà Jeffrey
EUGENIDES, de qui vaig llegir el mes d'abril La trama nupcial. S'anomena Las vírgenes suicidas i m'ha agradat. Trobo que aquest autor és bastant sorprenent, i això és molt d'agrair.

Com que no estic gaire a l'aguait de la cartellera cinematogràfica, no ha estat fins ara que m'he assabentat que la Sofia COPPOLA ha dut aquest guió al cinema.

La novel·la narra la història d'una família d'un poblet de Michigan amb 5 filles adolescents, molt admirades i desitjades per tots els nois del veïnat. Després del suïcidi de la petita, per suposat que tot el seu món se'n va en orris i el llibre acaba molt tràgicament. 

El més interessant no és com acaba, que això l'autor ja t'ho anticipa de bon començament, sinó la manera com són explicats tant els suïcidis com les seves vides abans i després dels suïcidis, des del punt de vista dels nois del barri.

Núria Reichart
Juliol el 2013