6.7.19

Compartim lectures, juny del 2019

En el Club de lectura L'esquirol entre llibres hem llegit El beso azul i m'ha agradat molt.

I això que quan vaig veure que era del barceloní Jordi SIERRA i FABRA a qui conec força per les seves novel·les juvenils, no em venia gaire de gust.

Però m'ha agradat la història, una més sobre la guerra civil espanyola i les seves conseqüències, però plantejada des de les primeres eleccions democràtiques del 75.

M'ha agradat la història i m'ha agradat parlar sobre aquesta lectura amb les noies de l'esquirol que en ser d'edats molt dispars i d'orígens també diferents, afegien interès al tema de la guerra i la postguerra.

En llegir que la nord-americana Siri HUSTVEDT havia guanyat el premi princesa d'Astúries 2019 per la seva trajectòria, em vaig dir a mi mateixa que ja no es podia postergar-la més, l'havia de llegir.

He començat per Todo cuanto amé. M'agrada sobretot el seu caire culte al voltant de l'art i em desconcerta sobretot que el protagonista sigui un home i estigui escrit en primera persona.

Em desconcerta i m'empipa perquè bé que ho fa el seu marit en Paul AUSTER i no em sorprèn tant.


No he llegit el llibre del francès David FOENKINOS. De fet no sabia que La biblioteca de los libros rechazados era un llibre.

Vaig anar a veure la pel·lícula abans de saber que era un llibre, així que ara difícilment el llegiré, però la peli em va agradar. Em va sorprendre i em va agradar.




Núria Reichardt
Juny del 2019